Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

Underbara älskade familj..........

Av Dollar - 22 juli 2009 08:32

Det mest underbara med att vara iväg såhär och leva tattarliv e att man har barnen så nära inpå sig hela tiden. De e ju typ bara dessa få veckor på året som man verkligen umgås.

Gårdagen bjöd inte på något direkt strålande väder, men det var sol blandat med moln, och framförallt va de uppehåll.


Thomas och jag stack iväg redan vid 6.30 till Saxnäs Brukshundklubb som ligger bara 5min härifrån. Där gick vi en härlig promenad och tränade lite lydnad på deras otroligt fina plan. Dom har lydnadstävlingar där på fredag. Synd att vi inte har Dollars papper med oss, då hade jag kunnat efteranmäla mig till en etta...

Tycker det är så skönt och sticka iväg direkt på morgonen så att hundarna får sitt. Då e hundarna nöjda, och jag kan koppla av resten av dagen.

Kom hem lagom tills barnen vaknade och vi käkade frukost.


Sen gjorde vi absolut ingenting. Låg framför tältet, umgicks, pratade, tog promenader i området, var ute och cyklade lite så hundarna fick röra på sig.

Men just den här sköna känslan att bara Va.

 

Fyra av mina älsklingar ligger och myser. Då myser jag.......

 

 Jesper blandar mys, med cykelturer i området.......

 

 Thomas och Dollar cyklar också......

Man kan ju tro att jag inte är med på resan,,,,finns inte ett enda bildbevis.

Men jag lovar, jag är här........

 

 Efter en god grillmiddag, ville våra tjejer ut och röra på sig bland de andra ungdomarna. Och det sminkades och fixades i det oändliga. Och snygga blev dom.

Lustigt när man vandrar runt i området på dagarna ser vi inte många ungdomar. Men så fort det börjar skymma lite, poppar dom upp som svampar och är plötsligt överallt.....


Idag har vi vaknat till strålande solsken och knallblå himmel. Enligt prognosen ska det väl mulna på lite framåt eftermiddagen. Men nu gäller det att njuta så länge det varar.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dollar - 27 juli 2009 19:08

Det börjar bli dags att summera ännu en underbar semestervistelse. På många sätt har den här varit den bästa av alla. Inräknat alla utomlandsresor, som på sitt sorglösa vis är underbara på sitt sätt. Men denna gång är hundarna med, och det gör det he...

Av Dollar - 26 juli 2009 08:22

Igår begav vi oss norrut på ön. Började med att släppa av Jonna och Martina i Borgholm. Takida skulle ha konsert på slottsruinen klockan 20.00. Och tjejerna ville vara där i god tid för att få bra platser. Så 11.30 började dom köa.   Stackars barn......

Av Dollar - 24 juli 2009 20:50

 Omar Vom Haus Valkenplatz - Dollars pappa.......   Vilken fantastiskt underbar dag vi haft. Har ju länge haft en dröm om att få träffa Dollars pappa Omar. Och idag blev den drömmen verklighet.... Vi åkte ca 12 mil från Öland till Ronneby i hopp om ...

Av Dollar - 23 juli 2009 18:42

 Satan va jag e förälskad i det fantastiska landskapet här på Öland..... Hade kunnat stanna resten av dagen och bara sitta och blicka ut över Allvaret. Tror jag älskar det så mycket för att det är det närmaste den afrikanska stäppen jag någonsin kom...

Av Dollar - 22 juli 2009 20:17

Efter middagen idag satt vi kvar och lekte lite lekar, och så kom jag på att jag skulle fota allas ögon, och sen skulle vi gissa vems som var vems...... Vi hade ju naturligvis skitlätt, men så kom vi på,,,, undra om andra tycker det är lika lätt........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards