Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Dollar - 23 juli 2009 18:42

 Satan va jag e förälskad i det fantastiska landskapet här på Öland.....

Hade kunnat stanna resten av dagen och bara sitta och blicka ut över Allvaret.

Tror jag älskar det så mycket för att det är det närmaste den afrikanska stäppen jag någonsin kommer att komma.

Med lite fantasi kunde jag se kossorna förvandlas till gnuer, och fåren till hyenor......Med ännu mer fantasi förvandlades träden till giraffer och springande strutsar.....

Och.....Ja, jag är nykter

 

 Vi började morgonen med att släppa ungarna på nöjesparken. Visserligen fick man ta med hundar in, och det fanns även hunddagis utanför,,,,men vi kände att vi ville utforska ön lite närmare. Något som inte barnen var så sugna på.....


Vi började med att ta oss till Ölands sydligaste udde och ett besök i en av dom allra högsta fyrarna..Långe Jan...

 

Och....Ja, den var hög,,men den borde ha fått plats i min kamera. Sanningen är nog den att jag är en urusel fotograf..............


Sen åkte vi norrut igen via slingriga kustvägar....Så Vackert!!!!

 På Öland är det inte Älgarna man får SeUpp med. Här var det kossor(gnuer)som plötsligt fick för sig att korsa vår väg.....

 

Om jag i mitt nästa liv, skulle återfödas som kossa,,,, önskar jag att jag fick beta just här...

Ja....jag är fortfarande nykter..............

 

Stannade mitt ute i ingenstans, och gick en oändlig promenad i det fantastiska landskapet.....Magiskt!!!!

 

Här är fotobeviset..... Jag ÄR med på resan!!!!


Sen slingrade vi oss vidare hemåt, och hämtade upp väldigt nöjda och tillfredsställda barn....





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards